Több, mint egy általános autókölcsönző
KÉK-SÁRGA baleseti bejelentő kitöltési útmutató

KÉK-SÁRGA baleseti bejelentő kitöltési útmutató

KÉK-SÁRGA baleseti bejelentőAz autósok előtt már nem ismeretlen a kék-sárga baleseti bejelentő lap más néven Európai baleseti bejelentő de általában csak akkor kerül a kezünkbe amikor autóbaleset részesei vagyunk. Amikor megtörtént a baj és ott állunk az összetört gépkocsink mellett, megpróbálunk eligazodni a „betétlap” kitöltésében. A pontos kitöltés a későbbi kárrendezés során fontos tényező és sok kellemetlenségtől, utánajárástól megkímélheti a károsult ügyfelet. Nem elég, hogy összetörték autóját de még később is juthat hozzá a kártérítési összeghez legyen az egy megbízott autójavító vagy maga az ügyfél.

Bízva abban, hogy minden járművezető gondoskodik arról, hogy legyen egy baleseti bejelentőlap az autójában így megkímélve magunkat az első bosszúságtól. Amikor közúti gépjármű baleset történik ez lesz a legfontosabb nyomtatvány a helyszínen amit ki kell töltenünk. Lehetőség van mobil applikáción keresztül is a kárbejelentésre (e-kárbejelentőt) erről másik cikkben írtunk. Amikor másképp ítéljük meg a forgalmi balesetet és nincs elismerés az okozó féltől rendőrt kell hívni. Ebben az esetben vagy a helyszínen döntés születik és helyszíni bírság kerül kiszabásra vagy feljelentésre kerül a sor. Ilyenkor érdektelenné válik a baleseti bejelentő lap hiszen a Biztosító szakemberei a rendőrségi jegyzőkönyv alapján dolgoznak.

A nyomtatvány kitöltésénél ügyelni kell arra, hogy minél pontosabban elírás nélkül dolgozzunk. A biztosítók részben az itt megadott adatok és vázlatrajz alapján próbálnak döntést hozni a baleset körülményeivel kapcsolatban és tisztán látni mi vezetett a karambol bekövetkezéséhez.

Nézzünk pár gyakorlati kérdést a kitöltéssel kapcsolatban

Fentről lefelé haladva (5). pont Tanúk: ide beírhatunk bárkit aki szemtanúja volt a káreseménynek legyen az egy arra sétáló személy, közlekedésben résztvevő másik autós vagy akár egy velünk utazó személy. Ennek a további kárügyintézés során lehet jelentősége, ha a másik (károkozó) fél „meggondolná magát” és mégsem ismeri el a felelősségét. Ebben a szituációban ha nincsenek tanú(k) nehéz lesz bizonyítania, hogy Ön vétlen volt a balesetben. A (kék) - B (sárga) jármű mindegy ki melyik oldalt tölti ki.

(8). pont Felelősség biztosító: ebben a pontban szükséges megadni gépkocsink kgfb biztosítójának nevét és kötvényszámát, ami megtalálható akár a befizetést igazoló csekken is. Szintén ebben a pontban kell nyilatkozni zöldkártya számunkról és annak érvényességéről. Természetesen ez külföldön történt vagy külföldi rendszámú gépkocsival való ütközés esetében szükségszerű. Itt jegyezném meg, amikor elhagyjuk magyar ország területét ez számunkra is fontos igazolás és célszerű megigényelni a biztosítónktól.

(12). pont: amikor egyértelműen meg lehet határozni a forgalmi szituációt érdemes bejelölni a betétlapon felsorolt lehetőségek közül egy X-el az éppen ránk vonatkozó pontot. Kevesen zárják le a felsorolt pontok végén ’Az X-el jelölt mezők száma’ részt ahová az aktuálisan bejelölt négyzeteket lehet számszerűen beírni.

A baleset vázlata(13). pont helyszínrajz: Többször lehet találkozni olyan esettel amikor nem rajzolják le az autók helyzetét a baleset körülményeinek előzményét. Sokan megijednek, hogy itt valamiféle mérnöki műszaki rajzot kell produkálni és a biztosító beleköt de nagyobb hiba ha ezt a rész üresen hagyják és nem kerül ide semmi. 
Egy egyszerű vázlat is elegendő de ügyeljünk arra, hogy a helyszínen lévő közlekedési táblákat, útburkolati jeleket, honnan-merre tartottunk a baleset pillanatában az előttünk vagy mögöttünk közlekedő autókat - teherautókat, stb...rajzoljuk be.

(14). pont megjegyzés ebben a részben van lehetőség a karambollal kapcsolatos egyéb észrevételeinket beírni. Ha az eseményhez nincs hozzáfűzni valónk húzzuk át egy vonallal, hogy utólag ne lehessen módosítani. 
De fontos, hogy amikor a balesetnek van egyértelmű felelőse és azt el is ismeri, lényeges, hogy itt a megjegyzés rovatba írja belel felelősségemet elismerem illetve azt a nyilatkozatot tevő írja is alá alatta külön ebben a rovatban. A károkozó elismerő nyilatkozata nélkül esélyes, hogy nem fizet az adott biztosító társaság.

A járművezetők aláírása(15). pont Járművezetők aláírása: Végzetes hiba lehet még egy megfelelően kitöltött baleseti bejelentő lap esetén is ha lemarad/lemaradnak az aláírások! Amennyiben a nyomtatvány alsó közepén elmarad az aláírás érvénytelen az egész!

Baleseti bejelentő kitöltési útmutató »
Európai baleseti bejelentő lap »