Autófényezés korszerű fényezőműhelyünkben
Személyautók, vagy teherautók karosszériájának sérülése, a fényezett festék réteg sérülése, öregedése, korróziós károk esetében majd minden esetben szükség van a karosszéria, vagy karosszériaelemek teljes, vagy részleges javítására, alapozására és fényezésére. A mai korszerű felületkezelési eljárások, alapanyagok és festékek garantálják ma már a gyári fényezéssel megegyező színű és minőségű felületek kialakítását.
Az Elastic-car fényezőműhely több autóbeállása és a hőkamrás fényezőkabin hatékony fényezést tesz lehetővé, és garantálja a pormentes felületkezelést, az előírt fényezési technológiával megegyező festést, színt és felületi minőséget.
Karosszéria elemek előkészítése fényezéshez
A fényezés minden esetben a karosszéria elem előkészítésével kezdődik. Sérült elem esetében a karosszérialakatos munka az első lépés, ha az elem javíthatatlan vagy gazdaságtalan a ráfordított idő akkor gyári, vagy utángyártott azonos karosszéria elemmel pótoljuk a sérült alkatrészt. Az alapozás fontos lépése az elem tökéletes kittelése, ahol fontos ügyelni a lehető legkevesebb kitt, a vékony kittréteg alkalmazására. Lehetőség szerint mindíg a lehető legkevesebb kittet visszük fel a felületre, hiszen tudjuk, hogy a különböző anyagoknak (leggyakoribb fém, műanyag és az alumínium) mind más és más hőtágulásuk van így a túlzott, vastag anyag felvitelnél nagyobb az esély, hogy idővel megreped, elválik a javított felülettől. A kittelés-szórókittelés után és közben a száradás elősegítése érdekében szükség szerint infra szárítót használunk, amely az adott területet felmelegítve hatékonyan segít.
A felületelőkészítés másik fontos munkaüteme az elem, a megkötött kittréteg pontos szintbe csiszolása, amely történhet géppel, illetve kézzel. Míg kézi csiszolásnál segéd eszközként különböző méretű és alakú stekliket és gumi lapokat használunk úgy a gépi előkészítésnél a korszerű webasto teljesen automata csiszoló rendszert alkalmazzuk. A webasto csiszolórendszer nemcsak profi felületet biztosít a fényezéshez, de a hozzá tartozó elszívó berendezéssel együtt garantálja az alacsony porterhelést mind a műhelyben, mind a műhely környezetében.
Pontos színkeverés a fényezés alapja
A felület végleges - szórással történő - kialakítását megelőzően fontos lépés az autó színének pontos beazonosítása és a megfelelő festék kikeverése. A színkeverés a gépkocsi színkódjának alkalmazásával adott receptúra használatával vagy színskála segítségével történik. Az előkevert színt egy szakképzett kolléga próbafújás alkalmával ellenőrizi, hogy az elvárt színazonosság teljesül-e.
A fényezőműhelyben használt kittek és festékek minden esetben a piacvezető gyártók termékei közül kerülnek ki, többségükben vízbázisúak, így a környezetre sem jelentenek különösebb veszélyt. A leggyakrabban használt festéktípusok: akryl, metál, gyöngyház metál, xirallic, a felület végső fényét biztosító lakkok pedig általában fényes, matt vagy karcálló kivitelben kerülnek a karosszéria elemre. Az autó fényezés hőkamrában a jelen fejlett és környezettudatos világnak megfelelően vízbázisú festékkel és szórásos technológiával történik.
Az autófényezés folyamata
Az alkatrészek és /vagy a fényezendő autó, a karosszéria egy Blowtherm típusú hőkamrába kerülnek ahol a megfelelő rétegszámú festék és lakk felvitele után kis idő elteltével megkezdődhet a szárítási folyamat. Ilyenkor a fényezőkabinban 60-80 fok hőmérséklet van és ezt a hőmérsékletet kb. 30-45 percig tartjuk, hogy a festékréteg megszilárdulhasson. Az autó illetve a fújt alkatrészek megfelelő visszahülése után megkezdődhet az összeszerelés. Az összeszerelési fázis után már mosható a fényezés, de fontos kiemelni, hogy az anyag teljes kikeményedési ideje 24-72 óra!